torsdag 13 juni 2013

Hej! Nu är jag tillbaka

Efter 1 vecka semester i Turkiet med massor av god mat och dryck så är jag hemma i Sverige igen. Det känns bra men saknar redan barfota dagarna och solstolarna.
Det var absolut inte för varmt och inte för kallt  - helt enkelt perfekt!

Har inte hunnit ladda över bilderna från min kamera ännu men bilder kommer. Tills dess får ni kika på en goo lunch jag slängde ihop en dag jag jobbade hemifrån.



Smarrig Sallad med Tonfiskröra

Röra:
1 burk tonfisk
1 kokt ägg
1 msk majonnäs
3-4 msk creme fraiche/ gräddfil
1 dl Purjolök skivad ( mängden är beroende på hur mycket smak löken har)
cayennepeppar, salt & peppar, paprikapulver. 

Blanda ihop alla ingredienser och smaka av med kryddorna. Jag gillar att man känner av lite styrka från cayennepepparen men det är upp till var och en

Sallad av valfri sort, å vinigrett (är ett måste för mig då jag älskar den syrliga smaken av vinäger)


Ha en fantastisk dag så ses vi snart igen, i helgen ska det bakas en Uggletårta till fina systerdottern Hailey som döps på lördag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar