torsdag 25 april 2013

Med smaker från tonåren

Min mamma slängde en dag för länge sedan ihop en super god pastasås och sedan dess så äts denna ofta, min blir aldrig lika god som mina föräldrars men denna var i alla fall i närheten av deras version.



Pastasås med skinka & champinjoner

Rökt skinka
Purjolök
Gullök 
Vitlök
Creme Fraiche
Champinjoner färska & konserverade
Sop
Cayennepeppar
Chilipulver
Heinz chili sås 1 tsk (endast för färgens skull)
Creme Bonjour Vitlök

Tagliatelle pasta

Fräs champinjonerna tills dom fått färg - ta åt sidan. Fräs sedan skinka separat tills denna fått lite färg, blanda i champinjonerna, hackad gullök & vitlök - låt löken mjukna men inte få färg. Addera sedan purjolöken och fräs lätt. Häll sedan i creme fraichen - mängden beror på hur "såsig" du vill ha såsen - jag gillar mycket så jag hade nog i en 4,5 dl. Låt puttra - smaka av med sop och kryddorna. Precis innan servering så adderar du Creme Bonjour vitlök - låt smälta in i såsen men låt den inte koka med för länge.


Servera med nykokt tagliatelle pasta och blandsallad

Smaklig måltid






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar