tisdag 10 december 2013

Tiden flyger iväg - Scratch Ice Age tårta

Hej! Länge sedan jag gjorde ett inlägg nu, men tiden flyger iväg känns det som, snart är julafton här vilket jag ser fram emot. Men har knappt hunnit lyfta upp julpyntet här hemma i stugan ännu. Skolan tar all min vakna tid som det ser ut nu. Men snart har vi självstudie tid och då borde jag hinna med att utföra annat än att sitta med mina böcker.

Här kommer en bild på en utav mina senaste tårtkreationer. Fick önskemål att den skull elika en ekorre och att scratch i Ice age kunde stå som modell. Hade många bekymmer för hur denna skapelse skulle ta form men så fort jag bestämt mig så gick skapandet relativt smärtfritt, vi hade några små företeelser ex svansen som inte ville blir riktigt som jag önskade men det löste sig till slut.





( Tårtan har smak utav, vitchoklad, hallon och hallongrädde)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar